Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vztah vychovatele a dítěte žijícího v dětském domově
Pavlatová, Aneta ; Sotáková, Hana (vedoucí práce) ; Presslerová, Pavla (oponent)
Cílem této práce na téma Vztah vychovatele a dítěte žijícího v dětském domově je snaha popsat s oporou v odborné literatuře a výzkumným šetřením vztah mezi vychovateli a dětmi v prostředí dětského domova z pohledu vychovatelů. V teoretické části jsou objasněna témata, která se vztahují k problematice dětských domovů, profese vychovatele a náhradní výchovné péče obecně, ale také je v ní popsán psychosociální vývoj dítěte a důležitost rodiny v jeho vývoji. V praktické části pak vycházím z praxe v jednotlivých zařízeních a prezentuji nasbíraná data pomocí rozhovorů s vychovateli. Na základě analýzy dat byly zjištěny faktory, které mají vliv na vztah mezi vychovatelem a dítětem, dále bylo objasněno, jakou podobu má tento vztah a jakou roli vychovatel zastává. Díky tomuto výzkumnému šetření byla odhalena také další úskalí, která s sebou problematika ústavní výchovy nese. Výsledkem práce jsou čtyři typy vychovatelů, se kterými jsem se v praxi setkala a popisují to, jak se daní vychovatelé vztahují k dětem v dětském domově. KLÍČOVÁ SLOVA Vztah, psychosociální vývoj dítěte, náhradní výchovná péče, dětský domov, vychovatel
Atletka v základní a specializované etapě tréninku
Stoklasová, Lucie ; Vindušková, Jitka (vedoucí práce) ; Komínková, Linda (oponent)
Athlete in basic and special period of training Objectives: The aim of subject bachelor thesis is try to find the starting point of future vocational career, based on the selfreflexion of author's life story. The starting points should determine life direction and vocational career of author which can be used in coach practice. Methods: This work uses methods of analysis, autoanalysis, comparison and selfreflexion. Results: The aims has been fulfilled. On the base of recapitulation of life story, the author realized the direction of future vocational career. Keywords: track and field, basic and special period of athletic training, child development, developmental psychology, psychosocial development of child, training, general training
Pomoc a podpora dětem vězněných rodičů v ČR
Vašíčková, Tereza ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce) ; Sedláčková, Daniela (oponent)
Předkládaná práce si klade za cíl seznámit čtenáře s problematikou dětí vězněných rodičů v České republice, kterým je v současné době věnováno jen minimum pozornosti. Upozorňuje na specifické problémy, se kterými se tyto děti setkávají, poukazuje na možný nezdravý psychosociální vývoj dítěte v důsledku dlouhodobého odloučení od rodiče, a také na nedostatečné naplňování práv dětí ve smyslu práva na udržování pravidelného kontaktu se svým rodičem. Zevrubně seznamuje čtenáře s možnostmi pro udržování kontaktu dítěte s odsouzeným rodičem a v tomto směru popisuje podpůrné aktivity Českého helsinského výboru. V empirické části se práce dále snaží objasnit, jaký vliv může mít výkon trestu odnětí svobody rodiče na kvalitu vztahu mezi ním a dítětem a formulovat klíčové oblasti, ve kterých by mělo dojít ke změně. KLÍČOVÁ SLOVA Výkon trestu, rodičovství, dítě, děti, rodina, rodič, odsouzený, kontakt, vazba, vztah, právo, věznice, psychosociální vývoj, Český helsinský výbor, EUROCHIPS
Vliv krizových životních situací v rodině na psychosociální vývoj dítěte
KŘIVANCOVÁ, Kristýna
Bakalářská práce se zabývá tématem krizových životních situací v rodině a jejich vlivem na psychosociální vývoj dítěte. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část je zaměřena na charakteristiku rodiny a krizí. Dále se zabývá krizemi v rodině a jejich vlivem na psychosociální vývoj dítěte. Výzkumná část zkoumá vnímaný vliv krizových situací v rodině na jedince a jejich význam pro jeho další život. Pro tento výzkum byl zvolen biografický design. Data byla získána pomocí narativního rozhovoru.
ANALYZOVÁNÍ POTŘEBY VZDĚLÁVÁNÍ A HLÍDÁNÍ PŘEDŠKOLNÍCH DĚTÍ V MATEŘSKÝCH ŠKOLÁCH ZŘIZOVANÝCH MAGISTRÁTEM MĚSTA ČESKÉ BUDĚJOVICE
GONDEKOVÁ, Karolína
Práce se zabývá předškolním vzděláváním a hlídáním předškolních dětí z mateřských škol zřizovaných Magistrátem města České Budějovice. Teoretická část vymezuje pojem rodina, její funkce a význam na děti. Také charakterizuje psychický a sociální vývoj předškolního dítěte, je zaměřena na mateřskou školu, její úkoly, cíle, poslání a vliv na předškolní děti i na rodinu. Také se zabývá rodinnou politikou státu. Empirická část se odpovídá na otázku, kdo jiný než rodiče hlídají předškolní dítě. Výzkumu se zúčastnilo 1 185 respondentů. Z výzkumného šetření je patrné, že 1/4 respondentů nepotřebuje pohlídat své předškolní dítě od širší rodiny. Dále že, rodiny upřednostňují pomoc se zabezpečením svého dítěte od rodinných příslušníků než od cizích osob (chůva, sousedka, aj.). A rovněž že otevírací doba mateřských škol v Českých Budějovicích rodičům vyhovuje, ale zavírací by prodloužili.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.